HIUKKA 2023 harjoitus, Sotilaan perustaidot naisille

Ajankohta 9.6.2023 - 11.6.2023
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 1.3.2023 16.38 - 28.5.2023 23.55

Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja
- muistaa naisten vapaaehtoisen asepalveluksen hakuprosessin
- muistaa perusteet majoittumisesta ja toiminnasta kasarmilla ja maasto-olosuhteissa
- muistaa sotilaan vaatetuksen ja sen tarkoituksen mukaisen käytön
- muistaa turvallisen asekäsittelyn perusteet
- muistaa perusteet, miten ryhmässä toimitaan ja huolehditaan varusteista
- ymmärtää varusmiespalveluksen arkitodellisuuden ja asevelvollisuuden
vaatimukset, joiden perusteella pystyy tekemään päätöksen, hakeeko suorittamaan vapaaehtoista varusmiespalvelusta.

18-vuotta täyttäneet naiset, jotka ovat kiinnostuneet vapaaehtoisesta asepalveluksesta tai lähdössä asepalvelukseen. Kurssille voivat osallistua myös jo asepalveluksen suorittaneet naiset, jotka haluavat tulla tutustumaan MPK:n toimintaan sekä kerrata kokemuksiaan ja osaamistaan.

HIUKKA 2023 harjoitus toteutetaan MPK:n sotilaallisia valmiuksia palvelevan koulutuksen (SOTVA) harjoituksena yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun aluetoimiston kanssa Oulussa Hiukkavaarassa 9. - 11.6.2023. Harjoitus sisältää useita eri aselaji-/vast. kurssia.

Vaatimuksena on normaali fyysinen kunto, pystyy huolehtimaan itsestään, 18 vuotta täyttänyt. Kurssilla majoitutaan maastossa teltoissa.

Kurssille hyväksytyille lähetetään vahvistus sähköpostilla.

Kurssille ilmoittautuminen pe 9.6. klo 14.30 alkaen, Pohjansalpa Hiukanreitti 225 Oulu.

MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Alustava ohjelma on liitteenä.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljongin lähimaasto
Hiukanreitti 225