IC-7300 radion käyttöopetus

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Forssa
Ilmoittautumisaika 3.3.2023 13.19 - 22.3.2023 8.30

Kurssin käytyään kurssilainen kykenee käyttämään MPK radioasemaa määräysten ja käytänteiden mukaisesti. Kurssilainen osaa määräyksissä vaaditut perusasiat.
Kurssilainen osaa IC-7300 radion yleisimmät toiminnot ja kykenee itsenäiseen työskentelyyn laitekokonaisuuden kanssa.

Kurssin kohderyhmänä on radioamatöörikoulutuksesta kiinnostuneet 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Kurssille osallistumiseen ei ole esitietovaatimuksia.

Kurssilla on kaksi ennakkotehtävää, jotka kurssille hyväksytty saa kurssikirjeessä.

Pukeudu siviiliasuun (koulualue) sään edellyttämällä tavalla. Koulutus on rastikoulutusta, joista teoriat sisätiloissa ja antennikoulutus on ulkona. Varustaudu riittävän lämpimään vaatetukseen ja jalkineisiin ulkona tapahtuvaa koulutusta varten.

Huomioithan myös, että alue jossa koulutus pidetään on savuton.

Ruokailu on omakustanteinen, kurssipaikasta noin 100 m päässä Prisma Buffa (alennus kurssilaisille -10%) ja Hesburger. Ajo-ohje ja ennakkotehtävät annetaan kurssikirjeessä.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Koulutus toteutetaan pienryhmissä joissa opetetaan:
- ICOM IC-7300 radion toiminta
- eri menuasetusten vaikutusta liikennöintiin
- LK-99 antennin käyttökuntoon rakentaminen ja kuljetuslaatikkoon pakkaaminen.
- suositusten mukaista ra-liikennöintiä lokikirjan täyttöä

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö ja vakuutusturva,
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Forssan Yhteislyseo
Lyseokatu 2