EMILIA23 Nuorten turvakurssi, maastovaihe, Turun merilukio

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Turku
Ilmoittautumisaika 5.3.2023 15.46 - 27.4.2023 13.00

Kurssille osallistujat saavat perusteet aluksen kansihenkilöstön tehtäviin. Heille koulutetaan aluksen turvallisuuteen ja henkilöstön pelastautumiseen liittyvät asiat. Kurssilaiset harjoittelevat vuodon torjuntaa simulaattorissa. Kurssin käytyään oppilaat osaavat toimia alusten kansihenkilöinä. Kurssilla tutustutaan aluksen turvalliseen ohjailuun ja navigointiin.

Kurssi on kohdennettu lukion merilinjan oppilaille.

Kurssilaiset saavat kurssikirjeen ilmoittauduttuaan kurssille.

Perjantai:
- Saapuminen Pansioon klo 14, jonka jälkeen oppitunti ja varoluento.
- Päivällinen, varusteiden jako ja varustautuminen majoitustiloissa.
- Koulutus jatkuu tutustumalla aluksien tekniikkaan ja kansivarustuksiin.
- Iltapalan jälkeen majoittaudutaan kasarmille tupiin.

Lauantai:
- Aamulla ja aamupäivällä koulutetaan kansimiestaitoja aluksella sekä pelastuspuvun käyttämistä.
- Iltapäivällä koulutus jatkuu vuotosimulaattorilla, hätäensiapukoulutuksella sekä aluksen kuljettamisharjoituksella.
- Ruokailut ja käynti sotilaskodissa rytmittävät koulutusta.
- Illalla saunomisen jälkeen koulutetaan ja kokeillaan käsisoihtuja ennen nukkumaanmenoa.

Sunnuntai:
- Ennen aamupalaa valmistellaan tuvat lähtemistä varten.
- Aamiaisen jälkeen harjoitellaan opittuja asioita käytännössä aluksella ja case harjoituksella.
- Päivällisen jälkeen luovutetaan varusteet ja valmistaudutaan kotiuttamiseen klo 16:15 Pansion varuskunnan portilla.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Pansio
Laivastontie 2