Pistoolin perusammunnat (Ammunnat PIST 0- 2, ja 4 -5) Niinisalo

Kesto 6 h
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 6.3.2023 10.29 - 12.5.2023 10.00

Kurssin jälkeen koulutettava osaa:
- turvallisen aseenkäsittelyn
- toiminnan ampumaradalla
- valmiusotteen ja ampumaotteen
- ampua pistoolilla eri etäisyyksille ilman ulkoista stressiä ja aikapainetta
- toimia lippaan loppuessa tai aseen tehdessä häiriön
- tehdä hätälippaan vaihdon
- ampua tuplalaukauksen viidestä metristä, joista osuu ainakin toisen osuma-alueelle
- ampumaotteen muodostamisen polvelta.
- ampua polvi-asennosta ja tuplapolvelta
- jälkitoimet ja koteloinnin polviasennosta

Kurssi on tarkoitettu esisijaisesti reserviläisille, mutta muutkin yli 18-vuotiaat voita osallistua. Osallistujalla tulee ehdottomasti olla aikaisempaa kokemusta pistooliammunnasta. Kurssi ei sovellu aloittelijoille.

Osallistuja on vakuutettu kurssin ajan.

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla. Omien aseiden käyttäminen ei ole mahdollista. Osallistujalla ei tarvitse olla aselupaa.

Kurssi alkaa klo 10.00 Niinisalon pistooliampumaradalla ja päättyy klo 16.00 mennessä. Ammuntojen välissä tunnin ruokatauko omin mukaan otetuin eväin. Ruokatauolla ei ole mahdollista poistua muualle syömään. Pukeudu sään ja kelin mukaiseen varustukseen, jolla voit olla ulkona koko päivän.

Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.

Kurssilla ammutaan osallistujien osaamisen salliessa MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset pistooliammunnat 0 - 2 ja 4- 5. yhteensä noin 30 – 60 laukausta.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112