Asekäsittelyammunta - kokeneet / omat aseet

Kesto 0,5
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 20.3.2023 20.26 - 10.5.2023 23.00

Harjoituksen tavoitteena on kehittää aseenkäsittelytaitoja laaja-alaisesti. Harjoitus koostuu tyypillisesti toiminnallisista aseenkäsittely- ja ampumaharjoitteista, yhteen tai useampaan maaliin. Aseina käytetään itselataavaa kivääriä. Kyseisellä kurssilla ammumme MPK ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja.

18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset, joilla on SRA-kortti, SAL:n turvallisen ampujan status tai muulla uskottavalla tavalla todennettava, riittävä osaaminen aseenkäsittelyyn toiminnallisessa ammunnassa.

Huom. harjoitusvuorolla oletuksena on, että toiminnallinen ammunta on osallistujalle tuttua ja osallistuja hallitsee turvallisen aseenkäsittelyn sekä käytettävän kaluston ja varusteet. Tällä vuorolla ei anneta opetusta ammunnan perusteisiin.

Osallistujamäärä maks. 20 henkilöä

SRA-kortti, SAL:n turvallisen ampujan status tai muu vastaava osoitus ampumataidosta

HUOM! Kurssi on vain omilla kivääreillä ampuville.

Kurssin kesto: 9-12

Tyypillinen harjoituksen kulku:
Harjoituksissa keskitytään turvalliseen asekäsittelyyn ja perustekniikkaan. Harjoiteltavia asioita ovat esim. ampuma-asento, aseotteet, valmiusasennot, lippaanvaihdot.

Tyypillinen harjoituksen kulku:
1. Varomääräykset ja harjoituksen kulun sekä tavoitteiden läpikäynti
2. Valmistavat harjoitteet / lämmittely
3. Varsinaiset harjoitteet
4. Sovellettu harjoitus
5. Palautepuhuttelu
Yhteensä 100 patruunaa

Suositeltavat varusteet:

· Itselataava kivääri + 3 lipasta
· Kivääriin hihna, joka mahdollistaa sujuvan ja turvallisen aseenkäsittelyn
· Kantolaite lippaille (liivit, chest-rig, plate carrier, vyövarustus)
· kuulosuojaimet, suojalasit
· 100 patruunaa
· Säänmukainen ja liikkumiseen soveltuva vaatetus

Käytettävien varusteiden tulee olla tarkoituksenmukaisia ja mahdollistaa turvallinen toiminta harjoitteissa. Henkilöllisyystodistus tai ajokortti sekä aselupa aina mukana. Koska kurssi on SOTVA, ammunnanjohtaja on velvoitettu tarkistamaan aselupasi, eli ota se myös mukaasi.

Hinta:
Kurssimaksu 10€

Kurssimaksu sisältää vakuutuksen ja koulutusmateriaalin.

Osallistumisen kurssille voit perua MPK-kortin kautta ilman kustannuksia 7 vrk ennen kurssin alkua.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista kurssimaksu.
Maksullisista kursseista peritään täysi kurssimaksu. Maksuttomilla kursseilla perittävä maksu on 30 euroa. Maksukäytänteet tulevat voimaan 1.3.2023.
Ilmoittautumisen voi edelleen peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestävään piiriin.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä.

Santahamina

Kurssiin liittyvät kyselyt: