Reserviläisten kuntotestit

Kesto 4 tuntia
Paikkakunta Pori
Ilmoittautumisaika 20.3.2023 21.00 - 29.5.2023 21.00

Kurssin tarkoituksena on testata osallistuvien reserviläisten kunto lihaskunto- ja Cooper-testillä (yli 45-vuotiaat suorittavat UKK-kävelytestin). Kurssin jälkeen osallistuja tuntee varomääräykset ja on tehnyt kuntotestit ja näin ollen tietää oman kuntonsa.
Reserviläisten tulokset ilmoitetaan aluetoimistoon ja molempien testien hyväksytty suorituksesta aluetoimisto myöntää 1 rinnasteisen KH-päivän.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti reserviläisille, mutta muutkin, jotka haluavat testauttaa fyysisen kuntonsa voivat osallistua. Ikäraja on 18-vuotta.

Varustus liikunnalliseen testaukseen sopiva. Kuntotestauksen lähtökohtana on, että testeihin osallistuvat vain terveet ja lääkärin luvan saaneet reserviläiset.

Kurssilla suoritetaan lihaskunto- ja kestävyystestit. Johdetun alkulämmittelyn jälkeen ensin lihaskuntotestit ja tauon jälkeen kestävyystestit .
Puolustusvoiminen ohjeistuksen mukaiseen lihaskuntotestiin kuuluu: vauhditon pituus, istumaannousu ja etunojapunnerrus.
Kestävyystesti on Cooper-testi tai yli 45-vuotiailla UKK-kävelytesti.
Reserviläisten tulokset ilmoitetaan aluetoimistoon.

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin stadion
Metsämiehenkatu 19