Valtakunnallinen paraati 4.6. Naisten Valmiusliiton marssiosasto

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Jyväskylä
Ilmoittautumisaika 30.3.2023 10.12 - 21.5.2023 23.00

Osaa toimia valtakunnallisessa paraatissa osana paraatijoukkoja.

Kaikille yli 18-vuotiaille Naisten Valmiusliiton jäsenjärjestöjen naisjäsenille tai Naisten Valmiusliiton harjoituksissa mukana olleille naisille.

Paraatiin osallistuminen edellyttää normaalia peruskuntoa ja kykyä kävellä tahdissa marssiosaston mukana sovittua reittiä pitkin noin 3 kilometriä. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita, sillä ennen paraatia osallistujat pääsevät harjoittelemaan toimintaa paraatiosastona.

Paraatiin pukeudutaan mustaan pitkähihaiseen jakkuun, mustiin housuihin ja valkoiseen paitaan. Asun kanssa käytetään mustia sukkia, mustia kenkiä ja mustia käsineitä. Kengiksi tulee valita sellaiset, joilla on hyvä kävellä mukulakivellä sekä asfaltilla. NVL jakaa jokaiselle osallistujalle liiton huivin.

Osallistujien kesken arvotaan osallistuminen NASTA-harjoitukseen.

Kurssi koostuu 4.6. Puolustusvoimien lippujuhlan päivän valtakunnalliseen paraatiin osallistumisesta osana Naisten Valmiusliiton marssiosastoa ja sitä edeltävästä marssiharjoittelusta.
Paraatijoukkojen virallinen harjoitus on 3.6. Jyväskylässä. Yhteisharjoitukseen on velvoitettuja osallistumaan marssiosaston vastuuhenkilöt: johtaja, lipunkantaja ja airuet, muille tilaisuus on vapaaehtoinen. Paraatiin 4.6. ja harjoitukseen 3.6. osallistuville pitkänmatkalaisille pyritään järjestämään majoitus la-su yöksi.
Paraatipäivän ohjelmasta, muista huomioitavista yksityiskohdista ja harjoittelumahdollisuuksista lähetetään ilmoittautuneille erillinen tiedote.

Kurssi on maksuton

Jyväskylä Jyväskylä