Valtakunnallinen paraati 4.6. Maanpuolustusnaisten Liiton marssiosasto

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Jyväskylä
Ilmoittautumisaika 31.3.2023 14.44 - 21.5.2023 23.00

Osaa toimia valtakunnallisessa paraatissa osana paraatijoukkoja.

Kaikille yli 18-vuotiaille maanpuolustusnaisille.
Paraatiosaston koko on 31 henkilöä ja etusijalla ovat lähialueiden MNL yhdistysten jäsenet.

Paraatiin osallistuminen edellyttää normaalia peruskuntoa ja kykyä kävellä marssiosaston mukana tahtimarssia yhteensä noin 4 kilometrin paraatireitti. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita, sillä ennen paraatia osallistujat pääsevät harjoittelemaan toimintaa paraatiosastona.

Paraatiin pukeudutaan mustaan pitkähihaiseen jakkuun, mustiin housuihin ja valkoiseen paitaan. Asun kanssa käytetään mustia sukkia, mustia kenkiä ja mustia käsineitä. Kengiksi tulee valita sellaiset, joilla on hyvä kävellä asfaltoidulla reitillä. MNL jakaa osallistujille liiton turkoosit huivit, jonka saa omaksi.

Osallistujien kesken arvotaan kolme MNL tuotepalkintoa. Pitkämatkalaisille korvataan matkakulut MNL:n matkustusohjeen mukaisesti. Paraatiin 4.6. ja harjoitukseen 3.6. osallistuville pitkänmatkalaisille pyritään järjestämään majoitus la-su yöksi.

Kurssi koostuu 4.6. Puolustusvoimien lippujuhlan päivän valtakunnalliseen paraatiin osallistumisesta osana Maanpuolustusnaisten Liiton marssiosastoa ja sitä edeltävästä marssiharjoittelusta.

Paraatijoukkojen virallinen harjoitus on 3.6. Jyväskylässä. Yhteisharjoitukseen on velvoitettuja osallistumaan marssiosaston vastuuhenkilöt: johtaja, lipunkantaja ja airuet, muille tilaisuus on vapaaehtoinen.

Alustava ohjelma harjoittelulle lauantaina 3.6.2023
14:00 Joukkojen ja kaluston saapuminen Jyväskylän Hippokselle
15:00 - 18:00 Paraatiosaston yhteinen harjoittelu Jyväskylän Hippos
Alustava aikataulu paraatille sunnuntaina 4.6.2023:
10:30 Joukot valmistautuvat Hippoksella liikkeelle lähtöön
12:00 - 12:30 Paraatikatselmus Harjun kentällä
13:30 - 14:15 Ohimarssi Yliopistonkadulla, paluu Hippokselle
Yksityiskohtaiset ohjeet ja tarkennukset aikatauluihin ilmoitetaan osallistujille lähetettävässä kurssikirjeessä ennen marssitapahtumaa.

Kurssi on maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Jyväskylä Jyväskylä

Kurssinjohtaja