Naisten maanpuolustuspäivä

Kesto
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 17.5.2023 8.00 - 24.8.2023 23.59

Tavoitteena on antaa perusteet maanpuolustustoiminnasta niille Keskon työntekijöille, jotka eivät ole suorittaneet varusmiespalvelusta tai kertauksen niille, jotka ovat suorittaneet naisten vapaaehtoisen asepalveluksen. Kurssin jälkeen osallistujat tuntevat Rannikkoprikaatin sekä puolustusvoimien ja MPK tehtävät.
Osallistujat tuntevat taisteluensiavun ja evakuoinnin perusteet sekä majoittumisen, tukikohtapalvelun ja pelastautumisen perusteet
Osallistujat osaavat turvallisen aseen käytön ja ampuvat MPK:n ampumaohjelmiston mukaisen perusammunnan.

Keskon henkilökuntaan kuuluvat naiset, erillisen kutsun mukaisesti.
(KURSSI TÄYNNÄ!) Ilmoittauminen on suljettu kurssin tultua täyteen.

Linja-autolla varuskuntaan tulevat ohjeistetaan erikseen kurssinjohtajan toimesta.

Kurssi alkaa klo 07.00 Upinniemen varuskunnan portilta.
Päivän ohjelmaan kuuluu rastikoulutuksia eri aiheista sekä ammunta MPK:n kiväärillä tai pistoolilla. Lisäksi päivän aikana kuullaan esityksiä Rannikkoprikaatista ja MPK:n toiminnasta. Ohjelmaan kuuluu aamupala, lounas, iltapäiväkahvit ja päivällinen maastossa. Kurssilaiset varustetaan M05 varustuksella. Ohjelma päättyy klo 18.30 mennessä.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Upinniemi
Upinniementie 1160