Kohteensuojaamisen peruskurssi (KOSU 1)

Ajankohta 27.5.2023 - 28.5.2023
Kesto 2 vrk
Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 11.4.2023 14.10 - 16.5.2023 11.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssin jälkeen koulutettavat hallitsevat turvallisen
aseenkäsittelyn sekä ymmärtävät (osaavat) kohteensuojauksen perusteet sekä kohteensuojaukseen liittyvät perustoimet.

Puolustuvoimain Pirkanmaan aluetoimisto kutsuu kurssille osallistujat.
Kurssille ei voi itse hakeutua.

Tässä harjoituksessa järjestetty koulutus palvelee hyvin sodanajan sijoitustasi ja pääset tekemisiin samaan tehtävään sijoitettujen kanssa.
Kurssista myönnetään kaksi rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

Harjoitusjoukko varustetaan ja ohjelma pitää sisällään mm. rastikoulutusta, soveltavia harjoitteita ja rynnäkkökivääriammunnan.

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohta
Varuskunnatie 274