Köysilaskeutuminen

Ajankohta 27.5.2023
Paikkakunta Kokkola
Ilmoittautumisaika 13.4.2023 8.00 - 19.5.2023 12.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa istuinköyden sitomisen, sulkurenkaan ja jarrukahdeksikon käytön, laskeutumisköyden kiinnittämisen kahdeksikko- ja paalusolmuilla, köyden lukitsemisen, laskeutumistekniikan yläköysilähdöllä sekä toiminnan varmistajana. Lisäksi edistyneimmillä on halukkuuden mukaan mahdollista kokeilla korealaiskäännöstä.

HUOM! Kurssista myönnetään reserviläisille yksi rinnasteinen kertausharjoitusvuorokausi, joka merkitään kurssitietoihin myöhemmin.

Köysilaskeutumisesta kiinnostuneet 18 vuotta täyttäneet miehet ja naiset.

Huom! Aiemmin laskeutumiskurssin käyneillä on mahdollisuus tulla ylläpitämään jo opittuja taitoja

Tukevat nahkaiset käsineet mukaan! Parhaat ovat ns. hitsaajan hanskat. Huom! Aitoa nahkaa, ei keinomateriaalia! Näiden alle on hyvä laittaa villasormikkaat. Vaatetuksessa on vältettävä löysää takkia, jottei se laskeuduttaessa jää köyden ja laskeutumiskahdeksikon väliin. Samoin kengiksi on hyvä valita mahdollisimman tukevat jalkineet.

Mikäli omistaa kiipeily- tai laskeutumiskäyttöön hyväksytyt valjaat, ne voidaan ottaa mukaan. Muuten käytämme kaikille jaettavaa istuinköyttä. Kurssilla jaetaan kypärä. Mikäli omistaa kiipeilykäyttöön hyväksytyn mallin sen voi luonnollisesti ottaa mukaan.

Vaikka kyseessä ei olekaan mikään hikijumppa, niin mukaan voi ottaa juomapullon ja pieni evästä.

Turvamääräykset, istuinköyden tekeminen, köyden kiinnittäminen, kahdeksikko ja paalusolmuilla, yläköysilähtö, korealaiskäännös, toiminta varmistajana.

Kurssiin kuuluu etäteoriaosuus torstaina 25.5 klo 17.00-20.00.

- ilmoittautuminen vesitornilla klo 8:50
- perusteet ja harjoittelu klo 09:00 - 12:00
- lounas klo 12:00 - 13:00
- harjoittelu klo 13:00 - 17:00

Hinta sisältää koulutuksen, vakuutuksen sekä lounaan

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Kokkolan uusi vesitorni
Ilkantie 12