SYKSY NIINI23 Esikunta- ja viestikomppanian johtamisjärjestelmä 1 -kurssi (EVK JOJÄ1)

Ajankohta 22.9.2023 - 24.9.2023
Kesto 3 päivää
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 26.4.2023 12.00 - 7.9.2023 23.00

Koulutuksen jälkeen koulutettava osaa (ymmärtää) paikallispataljoonan esikunta- ja viestikomppanian (EVK) keskeisimpien viesti- ja johtamisvälineiden käytön.
Lisäksi tuntee (muistaa) esikunta- ja viestikomppanian organisaation sekä johtamiseen liittyviä käytänteitä.

Viestikoulutetut reserviläiset , sekä paikallispataljoonan esikunta- ja viestikomppanian tehtävissä toimiville ja tehtäviin tähtääville. Osallistujan tulee olla 18-vuotta täyttänyt.
Kurssi antaa valmiudet osallistua myöhemmin järjestettävälle EVK JOJÄ 2 kurssille.

Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.
Kurssilla käytetään omia vaatteita, ne joille on kuitattuna M05 vaatetus käyttävät niitä. Osa koulutuksesta tapahtuu ulkona, joten pukeudu sään ja kelin mukaisesti.

Esikunta- ja viestikomppanian organisaatio ja tehtävät
Paikallispataljoonan johtamisjärjestelmäperusteet, tietoturvallisuus
Radiot, puhelimet, sanomalaitteet
Tietojärjestelmät ja tietoliikennepalvelut
Komentopaikan järjestelyt

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse kurssin johtajalle.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112