SYKSY NIINI23 Huoltokomppanian peruskurssi

Kesto 3 päivää
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 26.4.2023 12.52 - 7.9.2023 18.00

Kurssin tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilainen
muistaa (tuntee):
- huoltokomppanian kokoonpanon, huoltopaikat ja suorituskykyvaatimukset.
- huoltokomppanian tärkeimmän erikoiskaluston.
- huollon tilaus- ja toimitusketjun hallinnan.
- tiedustelu- ja valmisteluosien toiminnan.
- huoltokomppanian siirtoon, marssiin ja ryhmittymiseen liittyvien taistelusuunnitelmien laatimisen, käskyttämisen ja valvonnan huoltokomppanian perustamat huoltopaikat ja niiden suorituskykyvaatimukset
Ymmärtää (osaa):
- huoltokomppanian siirtoon, marssiin ja ryhmittymiseen liittyvien huollollisten suunnitelmien laatimisen ja toteuttamisen käskyttämisen ja valvonnan.
- ryhmittymisen jälkeisen 1. käskykierroksen toteuttamisen.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat sijoitetut huollon johtajat sekä sijoittamaton huoltokoulutettu johtajareservi. Lisäksi kurssille soveltuu reservin muille johtajille, jotka haluavat laajentaa osaamistaan. Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka ovat kiinnostuneet laajentamaan huollon ja logistiikan osaamistaan.

Kurssille hyväksymisestä tulee ilmoitus sähköpostilla viimeistään ilmoittautumisajan päätyttyä.
Kurssilaisille jaetaan tarvittava vaatetus ja varustus. Omien varusteiden (esim. jalkineiden) käyttö on sallittu omalla vastuulla. Mikäli kengän kokosi on 36 tai pienempi ota varmuuden vuoksi maastokelpoiset jalkineet mukaan, koska puolustusvoimilla ei ole kuin rajoitetusti jakaa pieniä kokoja
Kurssilla riittää normaali fyysinen kunto.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssille haetaan puolustusvoimilta rinnasteisia KH-vuorokausia.

Kurssi koostuu etävaiheen verkko-opinnoista 4 tuntia ja 2,5 päivän lähiopetusjaksosta.
Koulutusaiheet:
• Tilaus-toimitusketju ja johtosuhteet.
• Marssiharjoitus.
• HK:n ryhmittäminen: maaston tiedustelu ja karttatehtävä.
• Vesihuolto (tukeutuminen, täydentäminen, varastointi, kuljetukset)

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112