Sovelletun reserviläisammunnan (SRA) ampujakurssi - hankimme SRA-ampujan statuksen

Ajankohta 23.9.2023 - 15.10.2023
Kesto 4 vuorokautta
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 2.5.2023 9.04 - 14.9.2023 23.00

Kurssin onnistuneen suorittamisen jälkeen osallistujalla on Sovelletun reserviläisammunnan (SRA) ampujan status ja lupa käydä ampumassa SRA-kilpailuissa ja tapahtumissa. Osallistuja tuntee SRA:n säännöt ja osaa turvallisen asekäsittelyn. Kokeen läpäisy riippuu oppilaan omista valmiuksista.

Kurssi soveltuu kaikille sovelletusta reserviläisammunnasta kiinnostuneille 18-vuotta täyttäneille henkilöille, jotka haluavat saavuttaa SRA-ampujan statuksen.

Kurssilaisilla ammutaan järjestäjien aseilla. Omien aseiden käyttö on sallittu. Osallistujille ei jaeta erillistä suojavaatetusta. Pukeudu siten, sään ja kelin mukaan, että voit osallistua ulkona tapahtuvaan koulutukseen.
Ensimmäisen viikonlopun koulutus tapahtuu pääosin sisätiloissa. Toisen viikonlopun koulutus toteutetaan pääsääntöisesti ulkona ampumaradoilla. Muistiinpanovälineet on hyvä ottaa mukaan.
Kurssipäivät:
23. -24.9. ja 14. - 15.10.2023
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä ja omaa asetta käytettäessä aselupa.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Yleisiä ohjeita osallistujille löydät seuraavan linkin takaa:

Kurssi on kaksiosainen:
1.osa alkaa lauantaina 23.9. klo 8:00 ja päättyy sunnuntaina 24.9.2023 klo 17:30 .
2.osa alkaa lauantaina 14.10. klo 8:00 ja päättyy sunnuntaina 15.10.2023 klo 17:30.
Kurssi sisältää:
- Oppitunnit lajin säännöistä ja turvallisesta ammunnasta
- Lajiharjoittelua
- SRA-ampujastatuksen suorittamiseen liittyvät teoria- ja ampumakokeet
Tarkempi ohjelma lähetetään kurssille hyväksytyille.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali, ohjelman mukaiset ruokailut sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin Prikaati
Porilaistie 1