Suojelu; Palo- ja pelastustoiminta (PION SLU2)

Ajankohta 22.9.2023 - 24.9.2023
Kesto 3 päivää
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 5.5.2023 9.19 - 7.9.2023 23.00

Kurssin jälkeen taistelija osaa (ymmärtää) käyttää palo- ja pelastusvälineistöä ja tuntee (muistaa) perusteet palo- ja pelastustoiminnasta.

Ensisijaisesti pioneerijoukkueisiin sijoitettu tai muu pioneerijoukkoihin sijoitettu henkilöstö. Peruskurssille voi osallistua myös muut yli 18-vuotiaat reserviläiset.

Kurssilla riittää normaali fyysinen kunto.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Palo- ja pelastustoiminta
- Puhdistusjoukkue / (Sammutusajoneuvo)
- Perusselvitys, lisävesiselvitys, porrasselvitys
- Levittimet, tyynyt ja tuet
- Raivaaminen ja pelastaminen

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin Prikaati
Porilaistie 1