Reserviläisen kuntotestit (LKT ja Cooper/ UKK kävely)

Ajankohta 31.5.2023
Kesto 0,5
Paikkakunta Lahti
Ilmoittautumisaika 22.5.2023 8.00 - 31.5.2023 17.00

Reserviläisen fyysisen kunnon testaus. Kaikki suorittavat lihaskuntotestin, lisäksi alle 45-vuotiaat suorittavat Cooper-testin ja 45 vuotta täyttäneet UKK-kävelytestin.

Soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneille, omasta fyysisestä kunnostaan kiinnostuneille.

Testipaikka Radiomäen kenttä. Esteen sattuessa kurssinjohtajan ohjeistuksen mukaan varapaikka Pikku-Vesijärven alue, ilmoittautuminen Kariniemenkadun ja Jalkarannantien risteyksen parkkipaikka.

Ennen kuntotestejä tehdään aina vähintään 15 minuutin alkuverryttely, jolla varmistetaan lihasten suorituskykyisyys testeissä ja vähennetään vammautumisen riskiä. Lihaskuntotestien eri osioiden välille varattaan 5–10 minuutin palautumisaika.

Kuntotestit voidaan suorittaa yhden päivän aikana, kun varmistetaan, että lihaskuntotestien ja kestävyystestin välillä on vähintään kahden tunnin palautumisaika. Lihaskuntotesti tehdään tällöin ensimmäisenä.

Kurssilaisille ei lähetetä erillistä kurssille hyväksymisilmoitusta sähköpostitse.

Kestävyystesti
o 12-minuutin juoksutesti
o UKK-instituutin kävelytesti
▪ yli 45-vuotiaat ja riskiryhmään kuuluvat reserviläiset

Lihaskuntotestit
o vauhditon pituushyppy
o istumaannousu
o etunojapunnerrus.

Testi on osallistujalle maksuton sisältäen vakuutuksen ja testauksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Lahti, Radiomäen kenttä
Radiomäenkatu 43