TOIMIJA NIINI23 Kurssivääpelikurssi

Kesto 3 päivää
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 31.5.2023 7.41 - 10.8.2023 23.00

Kurssin jälkeen kurssivääpelin ymmärtää roolinsa kurssin ja kurssinjohtajan tukemisessa.
Kurssin tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilainen osaa suunnitella ja toteuttaa MPK:n kurssin tuki- ja huoltotoimet sekä toimia MPK:n kurssivääpelinä.

Kurssin jälkeen kurssilainen
Osaa (ymmärtää)
– suunnitella, toteuttaa ja johtaa MPK:n kurssin tukitoimet, asiakirjahallinnon ja huollon
– huomioida roolinsa onnistuneen koulutustapahtuman toteutuksessa
– laatia huollon osuudet kurssin toteuttamissuunnitelmaan ja toimeenpanna sen
– laatia kurssin aloituspuhutteluun ”huollon osuudet” tiedoksi kouluttajille ja kurssilaisille
– kurssivääpelin apulaisen ja kurssin toteuttamiseen tarvittavan huoltohenkilöstön perehdyttämisen ja valmentamisen
– kurssin toteuttamiseen tarvittavien materiaalien, ajoneuvojen, tilojen ja muonituksen hankintaan osallistuminen
– kurssin lähijakson huollon ja yleisjärjestelyiden johtamisen ja toiminnan valvonnan
– huomioida erilaiset turvallisuus- ja maineriskit toiminnassaan

Tuntee (muistaa)
– kurssin tukipyyntöön liittyvän prosessin ja oman roolinsa tukipyynnön laatimisessa
– erot kurssinjohtajan ja kurssivääpelin roolinsa välillä kurssin koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa

Kurssin on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneet MPK kurssivääpelin tehtävistä.

Kurssilaiset on vakuutettu kurssin ajan.

Tarkempi ohjelma lähetetään kurssilaisille kurssikirjeen yhtydessä.

Lähijakson aikana osallistutaan myös käytännössä TOIMIJA NIINI23 harjoituksen tuki- ja huoltotoimiin.

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112