Kivääriammunta E1 (Asekäsittelyammunta)

Asekäsittelyammunta

Tavoite:
1. Hallitsee henkilökohtaisten aseidensa ja niiden lisälaitteiden
oikeaoppisen ja palvelusturvallisen käytön.
2. Hallitsee nopeiden ja tarkkojen laukausten ampumisen paikaltaan ja liikkeestä eri ampuma-asennoista.
3. Hallitsee aseen eri tulimuodot.
4. Hallitsee henkilökohtaisen aseensa käytön nopeissa tilanteissa.
5. Hallitsee aseen käsittelyn aseen häiriötiloissa (esim. lippaanvaihdot,
häiriönpoistot).
6. Hallitsee aseen vaihdon vara-aseeseen.
7. Pystyy ampumaan koulutushaaran mukaisessa taisteluvarustuksessa.
8. Osaa ympäristön havainnoinnin ja maalin valinnan.
9. Hallitsee aseen käsittelyn ja ampumisen eri ampuma-asennoista eri ampumaetäisyyksille

Kurssi soveltuu vain kokeneille ampujille (ampunut kiväärillä yli 7 krt MPK:n ammunnoissa viimeisen 2 vuoden aikana).

Kurssilla käytetään MPK:n hallinnassa olevia aseita tai omaa asetta. Mikäli kurssilainen ampuu omalla aseella, on myös käytettävä omia patruunoita. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan sekä omien aseiden hallussapitolupa.

Tapahtumassa on tilaa 30 osallistujalle.

Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla.

Varomääräys LOGVAROM D 7.5. kuulon suojaamisesta kieltää raskaana olevien naisten osallistumisen ammuntoihin.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Tämän kurssin toteuttamisesta vastaa Oulun reserviupseerikerho ry. Mikäli olet kiinnostunut ampumaharrastuksesta ja reserviläistoiminnasta, ota yhteyttä: Oulun reserviupseerikerho ry, Roope Vuontisjärvi, p. 050 412 8226, roope.vuontisjarvi@oruk.fi.

Ti 9.4.2024 klo 17.00 alkaen
- Ilmoittautuminen ampumarata 1 (150m)
- Turvallisuusasiat
- Kivääriammunta E1
- Aseiden huolto
- Kurssin päättäminen

Kurssimaksu sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin sekä vakuutuksen. Mikäli ampuja käyttää omaa kalustoa ja materiaalia, niin kurssimaksu on 10 euroa.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 25 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Hiukkavaaran ampumarata 1 (150m)
Hiukanreitti 225
90650 Oulu