Taistelu rakennetulla alueella (TRA) Peruskurssi 1/2

Kesto
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 12.6.2023 15.00 - 24.3.2024 23.59

Kurssin tavoitteena on että kurssilaiset YMMÄRTÄVÄT:
-partion ja ryhmän kokoonpanon ja suorituskykyvaatimukset
-partion ja ryhmän liikkumisen erilaisissa olosuhteissa sekä tehtävät käyttämällä maaston ja rakenteiden tarjoamaa suojaa
-toimia käskyjen mukaisesti rakennetulla alueella sekä maastossa
-turvallisen asekäsittelyn, varusteiden oikeanlaisen pakkaamisen, huollon ja käytön sekä perustaistelumenetelmät yksittäisen taistelijan, partion ja ryhmän osalta
-taisteluensiavun perusteet

Koulutuskokonaisuus koostuu kahdesta kurssista:
-TRA-peruskurssi 1/2
-TRA-peruskurssi 2/2.

Osallistuminen TRA-peruskurssi 2/2:lle edellyttää TRA-peruskurssi 1/2:n hyväksytysti suorittamista.

Kurssi soveltuu parhaiten sijoittamiskelpoiselle reserviläiselle, mutta peruskursseille voi osallistua myös sijoittamattomat reserviläiset sekä muut kuin reserviläiset.

Huom! Kurssit ovat fyysisesti raskaita!

Kurssin suorittamisesta myönnetään kaksi (2) rinnasteista kertausharjoituspäivää.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

TRA-peruskurssi 1/2 toteutetaan viikonlopun kestävänä sotilaallisia valmiuksia palvelevana kurssina. Kurssi koostuu kahdeksasta moduulista, jotka ovat kestoltaan 1 -6 tuntia.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Maanpuolustalo (MAPU), Oulu
Hiukanpolku 17 (ilmoittautumispaikka)