SRA Ampujakurssi (KURSSI TÄYNNÄ)

Ajankohta 25.4.2024 - 28.4.2024
Kesto 3 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 15.2.2024 11.00 - 15.4.2024 23.59

SRA-statukseen johtava koulutus. Kurssin tarkoituksena on kouluttaa ampujia sovellettuun reserviläisammuntaan ja turvalliseen aseenkäsittelyyn. Kurssilaisten tavoitteena on teoriakokeen ja ampumakokeen läpäisy.

Sovelletusta reserviläisammunnasta (SRA) kiinnostuneet reserviläiset ja yli 18-vuotiaat ammunnan harrastajat.

SRA:n ampujakoulutus ei ole ammunnan alkeis- tai peruskoulutusta. Osallistujilta vaaditaan ampuma- ja aseenkäsittelytaito pistoolilla.

Tällä kurssilla ei harjoitella pistooliammuntaa. Kurssille tulijoille suositellaan pistooliammunnan ja turvallisen aseenkäsittelyn harjoittelua ja kertaamista ennen kurssia.

Kurssi sisältää teoriakoulutuksen, teoriakokeen ja ampumakokeen.
SRA-ampuja statuksen saamiseksi on suoritettava hyväksytysti sekä teoriakoe että ampumakoe. Ampumakokeeseen voi osallistua, kun teoriakoe on hyväksyttävästi suoritettu. Ennen kurssin alkua pyydetään osallistujia tutustumaan perusteellisesti SRA sääntöversioon 8.0 .

Ampumakokeessa on etua aiemmasta aseenkäsittely- ja ampumataidosta pistoolilla.
Ampumakoe
suoritetaan kokonaisuudessaan pistoolilla.

Saadakseen SRA-statuksen, tulee osallistujan olla jonkin reserviläisjärjestön jäsen.

Kurssille hyväksytään enintään 30 ampujaa.

Kurssilla on käytössä MPK:n pistoolit (GLOCK 17 GEN 5) tai oma ase. Mikäli kurssilainen ampuu omalla aseella, on myös käytettävä omia patruunoita. Kurssilaisten henkilöllisyys sekä omien aseiden aselupa tarkistetaan.

Varomääräys LOGVAROM D 7.5. kuulon suojaamisesta kieltää raskaana olevien naisten osallistumisen ammuntoihin.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

To 25.4. Klo 17.30-21.30
Teoriaopetus, SRA-ampujan turvakurssi

Pe 26.4. Klo 17.30-21.30
Teoriaopetus, SRA-ampujan turvakurssi, teoriakoe ja ampumakoeryhmiin jako.

La 27.4. Klo 9.00-18.00
Ampuma- ja asekäsittelyharjoittelu sekä ampumakoe teoriakokeen hyväksytysti suorittaneille.

Su 28.4. Klo 11.00-18.00

Kurssin hinta:
- 35 €, mikäli ammut omalla kalustolla (ase ja patruunat).
- 70 €, mikäli tarvitset kurssille laina-aseen ja patruunat.

Hinta sisältää koulutuksen, ohjatun ampumaharjoittelun ja kokeen sekä kahvituksen ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 70 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki, rata 3 A ja 3 B
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Tilaisuuteen liittyvät kyselyt (kurssin sisältö):
Eero Peltokoski
Kurssinjohtaja
0400822024
eero.peltokoski@gmail.com

Kurssin hallinto (ilmoittautuminen, peruminen, yms.):
Timo Lesonen
Valmiuspäällikkö