Luonnonmuonakurssi - Riistankäsittely (Peura)

Ajankohta 7.11.2023
Kesto 4 tuntia
Paikkakunta KOSKI TL
Ilmoittautumisaika 15.8.2023 15.02 - 25.10.2023 17.00

Kurssin jälkee osallistuja ymmärtää riistaeläimen ruhon käsittelyn vaiheet suolistuksesta ruhon paloitteluun. Aiheina on peuran suolistus, nylkeminen ja lopuksi ruhon paloittelu ja käsittely lihamestari Mikko Tiaisen johdolla.

Kurssi on tarkoitettu kaikille riistan oikeaoppisesta käsittelystä kiinnostuneille. Aiempaa osaamista ei vaadita. Soveltuu erityisen hyvin täydentämään selviytymiskoulutuksia ja heille jotka haluavat parantaa jo olemassa olevaa osaamistaan. Kurssille otetaan maksimissaan 25 osallistujaa, jotta kaikilla on mahdollisuus seurata opetusta lähietäisyydeltä. Paikkojen täyttyessä jonottaminen on mahdollista.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Metsästäjäliitto Varsinais-Suomen piirin kanssa. Kurssi alkaa kahvituksella, mutta voit saapua myös paikalle klo 17 jolloin varsinainen opetus alkaa.
Kurssia voi seurata lähietäisyydeltä tai n. 2,5 x 3 m näytöltä.
Otathan omat muistiinpanovälineet mukaan!
Kurssilainen on vakuutettu kurssin ajan.
Huom! Kurssimaksu tulee olla maksettu ennen osallistumista.

Aikataulu:
- aloitetaan sämpyläkahveilla klo 17:00
- 17.30 aloitetaan peuran suolistus, suolistaja näyttää ja kertoo miten suolistus tapahtuu
- 18.00 peuran nylkeminen, näytetään miten nylkeminen tapahtuu
- 19.00 aloitetaan peuran ruhon paloittelu ja käsittely, lihamestari Mikko Tiainen
- 21.00 kurssin päätös

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö ja vakuutusturva.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Kosken Eränkävijöiden maja
Ruonantie 176