Avointen lähteiden tiedonhankinta, OSINT-perusteita

Ajankohta 4.11.2023
Paikkakunta Kuopio
Ilmoittautumisaika 16.9.2023 15.30 - 29.10.2023 23.59

Kurssin jälkeen kurssilainen tuntee, mitä osa-alueita käsite OSINT (engl. open source intelligence) sisältää. Tuntee yleisimmät käytössä olevat lähteet ja menetelmät. Ymmärtää vastuullisuuden omassa viestinnässä toimiessaan MPK:n ja puolustusvoimien harjoituksissa.
Ymmärtää omaan joukkoon kohdistuvan OSINT-tiedustelun uhkat ja mahdollisuudet sekä ymmärtää lähdekritiikin merkityksen.

Kurssi sopii reserviläisille, kouluttajille ja vapaaehtoistoimijoille.

Kurssilaisia ei varusteta.
Puolustusvoimat hyväksyy osallistujat kurssille.

Kurssi on maksuton. Ilmoittautumisen voi peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta. Tämän jälkeen peruminen tulee tehdä ilmoittamalla suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Jukka Mutanen, jukka.mutanen@mpk.fi, puh. 0443933171).
Kurssilaiselta peritään 30 euron maksu MPK:n kurssitoiminnan pelisääntöjen mukaisesti, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää saapumatta kurssille perumatta osallistumista tai muuten ilmoittamatta etukäteen kurssin alkuun mennessä. Maksua ei peritä, jos kurssille hyväksytty osallistuja on sairauden, työesteen tai muun vastaavan syyn vuoksi estynyt osallistumasta kurssille ja ilmoittanut siitä ennen kurssin alkua.

Avointen lähteiden tiedustelu reserviläisen näkökulmasta
Katsaus tietolähteisiin, välineisiin ja analyysiin
Havaintoja Ukrainan sodasta

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Kuopio (IsoValkeinen)
Majaniementie 2