JyväsMarssi -talvimarssi 25 km

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Jyväskylä
Ilmoittautumisaika 14.11.2023 10.00 - 13.12.2023 9.00

Tavoitteena on suorittaa MPK:n fyysisen toimintakyvyn koulutusohjelman mukainen kenttäkelpoisuuden maastomarssi 25 km.

Kenttäkelpoisuuden kokonaisuuteen kuuluu 2 fyysisen toimintakyvyn testausta ja yksi ammuntakykyä testaavaa tapahtuma, joista myönnetään KH vuorokausi MPK hakemana. Kenttäkelpoisuusmarssin tulee olla vähintään 25 km ja kantamus 10 kg.

Kurssi soveltuu kaikille riittävän fyysisen kunnon omaaville henkilöille.

Kurssin aikana on tarkoitus suorittaa kenttäkelpoisuus vaatimusten mukainen jalkamarssi Jyväskylän Takakeljon maastossa, 25 km reitillä. Marssi suoritetaan yksilösuorituksena suunnistaen kartalle merkittyä reittiä pitkin, omilla tai jaetulla varusteilla ja matkan aikana tarvittavat henkilökohtaiset huoltotarvikkeet mukana kantaen. Marssisuorituksen varusteisiin kuuluu henkilökohtainen tai jaettu maastopuku sekä varsikengät. Omina varusteina tulee olla vähintään 10 kg painava reppu sisältöineen, matkapuhelin varavirtalähteellä, juomapullo/rakko sekä taskulamppu/otsavalo ja kompassi. Lisäksi kaikille jaettava varustus lähtöpaikalla on reitin kartta ja juomavesi/energiajuoma. Matkalla myös juomapisteitä, jossa niitä voi täydentää.

Pvm Klo Aihe
16.12. 08.00 Lähtö avautuu
09.00 Lähtö sulkeutuu
14.00 Arvioitu maaliintuloaika
16.30 Viimeinen tulija arvioidaan maaliin saapuvaksi

Osallistumismaksu sisältää tapahtuman aikaisen vakuutuksen, kartan, urheilujuoman sekä maalissa kahvin ja suoritusdiplomin.

Osallistumisen peruminen on mahdollinen 7 vrk ennen kurssin alkua, jonka jälkeen perumisesta ilman erityisen painavaa syytä peritään 30,00€ perumismaksu.

Ladun maja
Ronsuntaipaleentie 279