Kesäyön marssi Vaasa

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Vaasa
Ilmoittautumisaika 1.2.2024 8.00 - 4.8.2024 23.59

Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään siten, että he osaavat ylläpitää toimintakykynsä pitkäkestoisen fyysisen suorituksen aikana.

Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiviisuuden lisääminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.

Kurssi sopii reserviläisille sekä kaikille 18-vuotta täyttäneille liikunnasta kiinnostuneille henkilöille.

Suorittamalla kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa saman kalenterivuoden aikana reserviläinen on oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen kertausharjoitusvuorokauteen.

Kesäyön marssi Vaasa toteutetaan lauantaina 10.8.2024. Marssireitit kulkevat vaihtelevissa ja kauniissa maisemissa.

Kesäyön marssi on vuosittain järjestettävä hyvän mielen kävelytapahtuma, johon voivat osallistua yksin, kaksin tai kasata vaikka harrasteporukasta tai työkavereista kokonaisen joukkueen. Uskallatko haastaa itsesi ja kaverisi mukaan marssimaan?

***

HUOMIOITAVAA:

- Valittavana 42 ja 25 km matkat!
- Voit myös halutessasi marssia useampana päivänä osana Vaasan marssia, joka järjestetään 9.-11.8.2023.
- MPK järjestää ilmaisen majoitusmahdollisuuden (keittiötilat ja suihku, autopaikat).

Kaikki ilmoittautumiset tapahtuvat tähän kurssiin.

Reserviläiset marssivat sotilasvarustuksessa johon kuuluu maastopuku, varsikengät ja reppu. Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.

Pidempään marssiin on syytä valmistautua huolella. Varsinkin 42 km marssia varten kannattaa harjoitella nousujohteisesti. Hyvät "sisään ajetut kävelykengät" ovat ehdottomat ja mukaan kannattaa varata rakkolaastareita, vaseliinia ja talkkia. Lisäksi matkaan kannattaa ottaa hyvin istuva reppu sekä riittävästi juomaa. Pidempää marssisuoritusta voit harjoitella esimerkiksi MPK Pohjanmaan järjestämillä Reservin kenttäkelpoisuusmarsseilla.

Hinta sisältää, kartat, kunniakirjan, osallistujavakuutuksen, sekä huollon.

Tapahtumassa ei ole ajanottoa, eikä virallisia sijoituksia jaeta.

***
Kesäyön marssi Vaasa toteutetaan yhteistyössä Vaasan kävelyklubin ry:n Vaasan Marssi tapahtuman kanssa.

Vaasan Marssi on hyväksytty Suomen edustajaksi kansainvälisen kävelyjärjestön (International Walking Association, IML) tapahtumarenkaaseen.

Lisätietoa Vaasan Marssista: https://www.vaasanmarssi.fi/

Kurssilaiset saavat tarkemmat tiedot marssireitistä ja marssin yleisjärjestelyistä (varustus, huolto, opastus, pysäköinti, majoitus jne.) kurssikirjeen yhteydessä.

Lähtöpaikka on Suomen Vapauden patsaan luona kauppatorilla.

Lähtöajat ovat seuraavat:
-25 km klo: 15.00
-42 km klo: 10.00

25 km marssilla 16 €
42 km marssilla 36 €

Hinta sisältää vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Kauppatori (Vapaudenpatsas)
Hovioikeudenpuistikko