Hiihtomarssi 30 km

Kesto
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 12.1.2024 12.00 - 9.2.2024 10.00

Tavoitteena on kurssilaisen pitkäkestoisen kestävyyden ja hiihtotaidon kehittäminen suorittamalla 30 kilometrin hiihtomarssi sotilassuksilla.

Kurssi soveltuu kaikille 18-vuotta täyttäneille henkilöille. Erityisesti kurssi on suunnattu reserviläisille, jotka haluavat pitää yllä ja kehittää yleistä kenttäkelpoisuutta ja marssikestävyyttä.

Marssi suoritetaan sotilassuksilla ja sotilasvarustuksessa. Järjestäjä jakaa hiihtovälineet, lumipuvun, sissipipon ja huopakumisaappaat huopavuorineen. Omien hiihtokäsineiden ja repun käyttö on sallittua, jopa suotavaa.

Marssi järjestetään, jos kurssille ilmoittautuu vähintään 7 hiihtäjää ja kurssiajakohtana on lunta riittävästi sotilassuksella hiihtämiseen.
Kurssille voidaan ottaa enintään 20 hiihtäjää.

Hiihtomarssin pakkasraja on -20 astetta. Alle 20 asteen pakkasella marssi perutaan tai siirretään toiseen ajankohtaan, josta kurssilaisille ennakkoon ilmoitetaan sähköpostilla.

Tämä hiihtomarssi ei täytä kenttäkelpoisuusmarssin vaatimuksia, eikä sitä voi laskea koulutuspäiviä kerryttävänä osasuorituksena.

Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Klo 8.00 mennessä ilmoittautuminen Ylämyllylle
Klo 8.00 - 8.30 alkupuhuttelu+ turvallisuusinfo+ varustaminen
klo 8.30 - 9.30 Suksien huoltaminen ja säätäminen, marssivalmistelut
klo 9.30 -15.30 Marssi
klo 15.30 - 17.00 Huolto, varusteiden palauttaminen, kotiuttaminen

Osallistumismaksuun sisältyy opetus, opetusmateriaali, suojavaatetus ja -varustus ja vakuutusturva.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssilaiselta osallistumismaksu.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Janne Paajanen, janne.paajanen@mpk.fi, puh. 050 536 6200).

Ylämyllyn Varastoalue/Liperi-Kontiolahti
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Kurssinjohtaja ja hallinto: Koulutuspäällikkö Janne Paajanen (janne.paajanen@mpk.fi, puh. 050 5366 200)