Rynnäkkökivääriammunta 0-2

Kesto
Paikkakunta Outokumpu
Ilmoittautumisaika 16.2.2024 9.00 - 12.4.2024 10.00

Kurssin jälkeen koulutettava osaa:
- toiminnan ampumaradalla
- ammunnan komennot
- hyvän ampuma-asennon ja laukauksen vaatimukset ammuttaessa makuulta
- määrittää iskemäkeskeispisteen ja siirtää tähtäimiä
- hyvän kasan ampuminen
- kohdistaa aseensa
- hengitysrytmin
- aseen vakaanapidon
- tähtäämisen, liipaisun ja jälkipidon
- tavoitteena vähintään hyvä tulos

Kurssi sopii kaikille 18-vuotta täyttäneille ammunnasta kiinnostuneille henkilöille.

Ammunnat toteutetaan MPK:n aseilla. Järjestäjä varaa ammunnassa tarvittavan koulutusmateriaalin.

Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset ammunnat RK0, RK1 ja RK2. Kurssilla opetetaan/kerrataan ammunnan ja taktisen asekäsittelyn perusteet ennen ammuntoja.

Kurssille voidaan ottaa enintään 18 osallistujaa.

Kurssilaiset saavat tarkemmat ohjeet kurssin yleisjärjestelyistä (varustus, opastus, pysäköinti jne) kurssille hyväksymisen jälkeen.

Kurssilaisille tarjotaan kahvia ja keksejä. Omia eväitä kuitenkin kannattaa tarvittaessa ottaa mukaan.

Ammunnoissa edetään vuoden 2024 aikana ampumaohjelmiston mukaisesti yksinkertaisimmista ammunnoista vaativampiin ammuntoihin. Osallistuminen alkuvuoden ammuntakursseille mahdollistaa osallistumisen myös loppuvuoden vaativammille ammuntakursseille.

Puolustusvoimat tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Ohjelma 27.4.2024
Klo 9.00 mennessä - Kurssilaisten ilmoittautuminen
Klo 9.00 - 10.00 - Turvallisuuspuhuttelu, perusteet, taktinen asekäsittely
Klo 10.00 - 14.00 - Ammunnat: RK0, RK1 ja RK2
Klo 14.00 - 15.00 - Asehuolto, kurssin päättäminen

Kurssimaksuun sisältyy opetus, opetusmateriaali ja vakuutusturva.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Janne Paajanen, janne.paajanen@mpk.fi, puh. 050 536 6200).

Salmijärven ampumarata, Outokumpu
Ampumaradantie 12
83500 Outokumpu

Kurssinjohtaja: Heikki Kokko (htjkokko@hotmail.com, puh. 050 4346 322)