Vastatoiminta 1 kurssi

Kesto 2 päivää
Paikkakunta Maalahti
Ilmoittautumisaika 18.10.2023 16.22 - 21.4.2024 23.59

Kurssin tavoitteena on, että koulutettava

Muistaa (tuntee)
– Aluevalvonnan periaatteen ja keinot
– Vastustajan erikoisjoukkojen toimintaperiaatteet

Ymmärtää (osaa)
– Alueen eristäminen, kohteen tiedustelu ja tiedustelutiedon välittäminen

Soveltaa (hallitsee)
– Tähystyspaikan perustamisen

Kurssi soveltuu ensisijaisesti sijoittamiskelpoisille reserviläisille, mutta kurssille voi osallistua myös muut mikäli tilaa riittää.

Kurssille hyväksyminen edellyttää hyväksytysti suoritettuja MPK:n sotilaspoliisiaselajin koulutusohjelman mukaisia SPOL 1-3 kursseja tai vastaavaa muuta koulutusta kuten paikallisjoukkoissa saatua koulutusta.

Kurssi on osa MPK:n valtakunnallista Sotilaspoliisikoulutusohjelmaa.

Koulutusohjelma koostuu kolmesta peruskurssista sekä kolmesta nousujohteisesta jatkokoulutuspolusta (kohteensuojaus-, suojuetoiminta- ja vastatoimintapolku).

Kurssin teema: aluevalvonta

Aluevalvonnan perusteet, erikoisjoukkojen vastaisen toiminnan perusteet, tiedustelun periaatteet ja menetelmät, kohteen tiedustelu, alueen eristäminen.

Kurssi on maksuton osallistujalle.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Maalahden harjoitusalue
Mobergintie 317