TALVIHUOVI24 Sotilaan talvitaidot naisille

Kesto 2,5 päivää
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 14.11.2023 12.12 - 23.2.2024 23.00

Perehdyttää naiset talviolosuhteiden ja kylmän vaikutukseen: miten se vaikuttaa ja tulee huomioida toimintakyvyn ylläpidossa.
Kurssin jälkeen kurssilaiset muistavat, miten talvella maastossa liikutaan, majoitutaan sekä osaavat perusteet ruuan valmistamisesta.

Kurssi soveltuu 18-vuotta täyttäneille naisille, jotka ovat suorittaneet Sotilaan perustaidot naisille tai Sotilaan jatkokurssin naisille. Kurssille voi osallistua myös naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneet, jotka haluavat verestää kokemuksiaan ja osaamistaan talviolosuhteissa.
Kurssilaisen tulee olla perusterve, Kurssi on fyysinen, normaali/hyvä yleiskunto riittää.

Kurssilaisille jaetaan tarvittava vaatetus ja varustus. Omien varusteiden (esim. jalkineiden) käyttö on sallittu omalla vastuulla. Mikäli kengän kokosi on 36 tai pienempi ota varmuuden vuoksi maastokelpoiset jalkineet mukaan, koska puolustusvoimilla ei ole kuin rajoitetusti jakaa pieniä kokoja.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Naisille suunnattu sotilaallisia valmiuksia palveleva talvikurssi. Pääpaino toimintakyvyn ylläpidossa talviolosuhteissa.
Ohjelma on alustava. Siihen saattaa tulla olosuhteista johtuvia muutoksia.
Perjantai
Ilmoittautuminen, varustaminen ja varusteiden pakkaaminen
Kurssin avaus ja varo-oppitunti
Oppitunti / koulutusta
Majoittuminen maastoon
Lauantai
Harjoitteita ja koulutusta maastossa.
Mm. liikkuminen talvella sekä ruuan valmistaminen retikeittimellä.
Sunnuntai
Tukikohdan purkaminen
sekä huollot

Varsinais-Suomen maakuntasäätiö tukee kurssin järjestämistä, joten kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi

Porin Prikaati
Porilaistie 1