Kenttäkelpoisuus hiihtomarssi (Huovinretki)

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 31.10.2023 14.18 - 2.2.2024 9.00

Kurssin tavoitteena on pitkäkestoisen kestävyyden ja hiihtotaidon kehittäminen/ylläpito suorittamalla 50 km:n hiihtomarssi.

Kurssi soveltuu kaikille perusterveille reserviläisille sekä muille hiihdosta kiinnostuneille yli 18-vuotiaille.
Reserviläisille kenttäkelpoisuuden osasuoritus. Hyväksytty suoritus kenttäkelpoisuuden osoittamiseksi yhdessä toisen osasuorituksen kanssa oikeuttaa korvaavan kertausharjoituspäivään.

Osallistujat hiihtävät omilla varusteilla. Hiihtotyylin voi valita, vapaa- tai perinteinen.
Huovinretken yhteydessä oma sarja.
Huollossa tukeudumme Huovinretken palveluihin.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.

Ilmoittautuminen on sunnuntaina 18.2. klo 8:45 Porin prikaatin Säkylän ampumaradan Paviljonki. Kasarmilta ampumaradan tietä 4 km kohti ampumahiihtostadionia, parkkipaikkojen jälkeen on ampumaradan Paviljonki. Huovinretken opasteita seuraamalla löytää perille.
Matka on noin 35 km ja noudattaa Huovinretken reittiä (Paviljonki-Riittiö-Vampula-Virttaan Erä-Veikkojen maja- Vampula-Riittiö-Paviljonki). Loput 3 x 5 km hiihdetään Harjun vihreää lenkkiä. Lenkillä on MPK:n huolto. Lähtö- ja paluupaikka on Paviljonki.

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin Prikaati
Porilaistie 1