Sovellettu reserviläisammunta (SRA) -harjoittelu

Kesto 0,5
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 15.11.2023 16.00 - 15.2.2024 12.00

Kurssilla harjoitellaan pistoolin kanssa toimimista koteloa käyttäen ja ammutaan SRA -käytännön kokeeseen liittyviä harjoitteita. Kurssin jälkeen osallistujat ovat harjaantuneet pistooliammunnassa ja osaavat turvalliset käytänteet SRA-sääntöjen edellyttämällä tavalla.

Kurssi soveltuu kaikille pistooliammunnasta kiinnostuneille täysi-ikäisille, joilla on SRA-teoriakoe suoritettuna tai kokemusta MPK:n pistoolikursseilta, joilla on harjoiteltu pistoolin käsittelyä koteloa käyttäen.
Varomääräys kuulon suojaamisesta kieltää raskaana olevien osallistumisen ammuntoihin.

Kertaa SRA-säännöt (tiedostolinkkinä). Ota mukaan oma tukeva vyö, johon voidaan kiinnittää MPK:n pistoolikotelo. Varaudu säänmukaisella vaatetuksella ja varustuksella. Kurssilla ei tarjota ruokaa tai juomaa, joten varaa tarvitsemasi omat eväät mukaan.
Sotilasalueelle tulijalla on oltava esittää voimassa oleva poliisin myöntämä henkilökortti tai passi.

Harjoitellaan asekäsittelyalueella toimimista, pistoolikotelosta toimimista, ampuma-asentoa, aseotetta ja ammutaan lopuksi pari harjoitusta SRA-käytännön kokeesta.

Omaa asetta ja patruunoita käyttävillä osallistumismaksu on 15 euroa.
Laskutus tapahtuu kurssin jälkeen.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Hoikanportin ampumarata
Lehtovaarantie 450