KEVÄT NIINI24 Huoltojoukkueen peruskurssi (HJ PK)

Ajankohta 12.4.2024 - 14.4.2024
Kesto 2,5 päivää
Paikkakunta Niinisalo
Ilmoittautumisaika 16.11.2023 11.55 - 1.4.2024 23.00

Kurssin tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilainen:
Osaa (Ymmärtää):
– Käsitellä huoltoryhmien henkilö- ja ryhmäkohtaista kalustoa ja aseistusta
– Huollon taktiset merkit
Tuntee (Muistaa):
– Huollon tilaus-ja toimitusketjun hallinnan huoltojoukkueessa sekä siihen liittyvän huollon johtamisen
– Huoltoon kohdistuvat uhkat ja niiltä suojautumisen
– Huoltojoukkueen kokoonpanon ja tärkeimmän kaluston
– Henkilöstön tehtävät
– Perusteet huoltopaikkojen tiedusteluun ja valmisteluun
– Perusteet huoltopaikkojen ryhmittämiseen
– Huoltojoukkueen marssin perusteet

Kurssi on ensisijaisesti tarkoitettu huollosta ja logistiikasta kiinnostuneille huoltokoulutetuille reserviläisille. Kurssille voivat osallistua paikkojen salliessa myös muut yli 18-vuotiaat, jotka haluavat laajentaa osaamistaan ja hallitsevat sotilaan perustaidot.

Kokonaisuuden omaksumista edesauttaa, jos opiskelijalla on aiempaa huollon tai logistiikan osaamista varusmiespalveluksesta tai siviilikoulutuksen/-ammatin perusteella.
Kurssilla riittää normaali fyysinen kunto.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.

Huollon tilaus- ja toimitusketjun hallinta huoltojoukkueessa sekä huollon johtaminen, huoltoon kohdistuvat uhkat ja niiltä suojautuminen, huollon kokoonpanot, organisaatio ja taktiset merkit.

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi

Niinisalon varuskunta
Varuskunnantie 112