Harjoituksen johto- ja tukikurssi 2

Kesto
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 19.11.2023 15.16 - 14.4.2024 18.00

Kurssin tavoitteena on johtaa Luonetjärven koulutuspaikan viikonlopun harjoitukset sekä tuottaa harjoituksen huolto-, viesti- ja muut palvelut. Kurssi vastaa myös harjoituksen kurssien perustamisesta ja purusta.
Koulutusviikonlopun jälkeen harjoituksen johto- ja tukihenkilöt tietävät, miten Luonetjärven harjoitusviikonloppu rakennetaan sekä ymmärtävät kuinka harjoituksen tukipyynnöt, turvallisuussuunnitelmat, riskienarvioinnit ja materiaalitilauksen sekä perustaminen, johtaminen ja harjoituksen purku tapahtuu.

Kurssi on tarkoitettu harjoituksen johtajalle, vääpelille ja MPK:n aktiivitoimijoille sekä harjoituksen johtamisesta tai huollosta kiinnostuneille reserviläisille.

Kurssilaisille jaetaan maastopuku ja -lakki, poolopaita sekä majoittumisvälineet. Ota mukaasi liikunta- ja peseytymisvälineet sekä riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia.
Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssin sisältö ja aikataulu on riippuvainen viikonlopun muiden harjoituksien kurssien sisällöistä ja aikatauluista.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton, sisältäen sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9