Tukikohdan taistelijan taidot -peruskurssi

Kesto 3 vuorokautta
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 19.11.2023 19.43 - 21.4.2024 18.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa tukikohdan taistelijan perustaidot. Koulutusviikonlopun ohjelmassa koulutetaan:
- Kiväärin ja pistoolin käsittely ja perusammunnat niillä
- Viestivälineet LV241, 217 ja Virve
- Taisteluensiapu
- Ilmavalvontaseloste ja ilmauhka
- Taistelijan toimintakyky ja tehdään UKK-kävelytesti

Ilmavoimien reserviläisille.
Kurssille voivat hakeutua myös muut reserviläiset. Ilmasotakoulu valitsee osallistujat yhdessä MPK:n kanssa.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus (M05) ja majoittumisvälineet sekä taisteluvarustus. Ota mukaasi ulkoliikunta- ja peseytymisvälineet sekä riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia. Majoittuminen on kasarmilla. Tule kurssille terveenä!

Ilmasotakoulun määrittämän ohjelman mukaisesti ottaen huomioon kurssin tavoitteet.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9