Linnoittamisen ja maanrakennuksen kurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 19.11.2023 20.08 - 28.4.2024 17.00

Kurssilla tutustutaan nykyaikaiseen linnoitusjärjestelmään ja erilaisiin linnoitteisiin aluksi teoriassa ja erilaisiin valmiisiin rakenteisiin tutustuen. Kurssin jälkeen kurssilaiset tuntevat ilmavoimien taistelutukikohdan yleisimmät linnoitetyypit ja osaavat niiden rakentamisen perusteet.

Ilmasotakoulun kutsumille reserviläisille sekä ilmavoimiin sijoitetuille reserviläisille, jotka ovat saaneet linnoittamiskoulutuksen.
Koulutusviikonloppu on Satakunnan lennoston ja Ilmasotakoulun yhteinen Ilmavoimien reserviläisille suunnattu koulutus Pirkkalassa.

Kurssilaisille jaetaan kengät, maastopuku ja -lakki, poolopaita sekä majoittumisvälineet. Ota mukaasi peseytymisvälineet sekä riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia.

Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Perjantaina käymme aloitusperehdytyksen sekä teoriaa. Lauantaina rakennamme puisista valmisosista linnoitteita lennoston alueelle ja sunnuntaina kierrämme tutustumassa eri linnoitetyyppeihin.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton, sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssia järjestävän koulutuspaikan koulutuspäällikölle.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohta
Varuskunnantie 274
33960 Pirkkala

Kurssinjohtaja Petri Lyly