TERVA 24 Muonituskurssi (Luonetjärven osallistujat)

Ajankohta 24.5.2024 - 26.5.2024
Kesto 3 vuorokautta
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 21.2.2024 9.00 - 15.5.2024 20.25

Kurssin tavoitteena on, että osallistujat osaavat kurssi jälkeen käyttää kenttäkeitintä turvallisesti, osaavat hoitaa muonituksen maastossa.
Kurssin jälkeen osallistuja muistaa maastomuonitukseen tarvittavat välineet, elintarvikehygienian ohjeet sekä ymmärtää, miten kenttäkeitintä käytetään muonituksen järjestämiseksi.
Kurssilainen ymmärtää miten hänen tulee toimia osana muonitusryhmää erityisesti ruokahuollon poikkeusolojen järjestelyjen aikana.

Muonituskurssi on kohdennettu ilmavoimien reserviläisille, mutta on myös avoin kaikille kenttämuonituksesta kiinnostuneille reserviläisille. Kurssi edellyttää kohtuullista fyysistä kuntoa. Kurssi ei edellytä ennakko-osaamista tai aikaisempaa kokemusta kenttämuonituksesta. Valinnan osallistujista tekee Ilmasotakoulu yhteistyössä MPK:n kanssa.

Muonituskurssi on Lapin ja Luonetjärven koulutuspaikkojen yhteiskurssi. Harjoituspaikka- ja alue on Oulunsalon tukikohta. Luonetjärven koulutuspaikan kurssilaiset varustetaan Tikkakoskella. Kurssi sisältää ruuat, varusteet, majoituksen ja vakuutuksen harjoituksen ajalta.

Perjantai 24.5. Tikkakoskella
16:00 Ilmoittautuminen, varustaminen, päivällinen
17:00 Lähtö Oulunsaloon
22:00 Oulunsalon tukikohta

Lauantai 25.5.
Tukikohdan muonitushuolto

Sunnuntai 26.5
15:00 Paluumatka alkaa
19:00 Varusteiden purkaminen, omakohtainen huolto
20:00 Kotiuttaminen, harjoitus päättyy

Kurssi on maksuton osallistujalle sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin koulutuspäällikölle.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9