Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen ase- ja ampumakouluttajien koulutuspäivät, Pirkkala

Ajankohta 12.4.2024 - 14.4.2024
Aika 17.00
Kesto 3 vrk
Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 20.11.2023 9.56 - 31.3.2024 17.00

Yhdenmukaistaa ase- ja ampumakouluttajien koulutusmetodeja sekä kehittää reserviläiskouluttajien tietotaidon syvyyttä ja laajuutta.
Kurssin jälkeen ammunnanjohtaja:
- osaa oikeat toimintatavat ampumaradalla
- osaa pistoolin ja kiväärin käsittelyn PV:n kouluttamalla tavalla
- tuntee ammunnan kouluttamisen hyviä käytänteitä
- tuntee ampumaohjelmiston erityispiirteitä
- tuntee erikoisammunnan järjestämisen erityispiirteet
- osaa järjestää erikoisammunnan

Kurssi on tarkoitettu ensisisjaisesti MPK Hämeen piirin (Tampereen ja Hattulan koulutuspaikka) ja Ilmapuolustuspiirin (Pirkkalan koulutuspaikka) ammunnanjohtajille ja ammunnan toimihenkilötehtävissä palveleville sekä asevastaaville.

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla.
Kurssilaiset varustetaan kurssin edellyttämällä taisteluvarustuksella. Omien suojaliivien ja kantolaitteiden käyttäminen on sallittu.
Lauantai ja sunnuntai päivien koulutus tapahtuu ulkona ampumaradalla. Kurssia ei varusteta. Omat säähän sopivat vaatteet, M05 tai MPK-asu.
Kurssi on osallistujille maksutonta kouluttajakoulutusta. Osallistujille korvataan matkakustannukset.
Kurssilla suositaan kotimajoitusta. Pitkämatkalaisille majoitus järjestetään.

Tarkempi sisältö kurssin ohjelman mukaisesti (lähetetään ilmoittautuneille lähenpänä kurssin alkua).

PE:
17:00 – 19:00 Luento ja asekäsittely
19:00 – 21:00 Pistooliammunnat 0+1
LA:
08:00 – 18:00 Kivääriammunnat 0-9
SU:
08:00 – 14:00 Kivääriammunta (RK9) ja esimerkki erikoisammunnasta (E1+E2 jos aika riittää).
14:00 – 16:00 Kurssin purku ja päätös.

Kurssi on osallistujille maksuton sisältäen koultuksen, koulutusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohta
Varuskunnantie 274