Reserviläisjohtaja 1 (1/2)

Muistaa (tuntee)
- Johtamiskoulutuksen perusteet
- Toimintakyvyn käsitteet ja perusteet
- Toimintakyvyn ja valmiuden kehittämisen.
Ymmärtää (osaa)
- Syväjohtamisen perusteet
- Kehittymissuunnitelman osana toimintakyvyn kehittymistä
- Viestinnän ja johtamisen
- Itsearvioinnin
- Kehittymissuunnitelman laatimisen
- Tilanneradan.

Tarkemmat osaamistavoitteet on kuvattu liitteessä (tiedostolinkki).

Koulutuksen kohderyhmänä ovat kaikki MPK:n ja MPK:n jäsenjärjestöjen johtamistehtäviin koulutettavat henkilöt.

Reserviläisjohtaja 1 -koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen kurssilaiset ymmärtävät (osaavat) syväjohtamisen mallin. Koulutuskokonaisuus muodostuu kahdesta kurssiviikonlopusta sekä ennakko- ja välitehtävistä. Koulutuskokonaisuuden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä koulutusohjelman muihin osioihin (RESJ2 ja RESJ3) osallistumiselle.
Reserviläisjohtaja 1 -koulutuskokonaisuuden jälkimmäinen kurssiviikonloppu järjestetään 6.-7.4.2023. Molemmille kursseille on ilmoittauduttava erikseen.

Saapuminen Kainuun prikaatiin ja majoittuminen on mahdollista jo perjantai-illasta alkaen. Majoitus on kasarmimajoitus ja ateriat syödään varuskuntaravintolassa. Kurssi-info ja tarvittava etukäteismateriaali lähetetään kurssille hyväksymisen jälkeen sähköpostitse jokaiselle kurssilaisille. Kurssilaisia ei varusteta. Majoittujille varataan liinavaatteet. Liikuntavarusteet voi varata mukaan. Heikinhalli on käytettävissä aukioloaikojen puitteissa.
Sotilasalueelle tulijalla on oltava voimassa oleva poliisin myöntämä henkilökortti tai passi.

Painopiste on johtajan itsensä johtamisessa sekä oman vuorovaikutustyylin tuntemisessa ja kehittämisessä. Osaamistavoitteiden mukainen kurssiohjelma jaetaan erikseen.

Aikataulu
LA 17.2.
06.45 Aamupala perjantai-iltana tulleille
09.00 Ilmoittautuminen, mennessä
09.00 Esittäytymiset ja alkupuhuttelu
09.30 Koulutus
11.25 Lounas
12.15 Koulutus
16.55 Päivällinen
18.00 Koulutus, liikuntamahdollisuus kurssiohjelman mukaan
19.45 Iltapala
21.00 Lepo
SU 18.2.
06.45 Aamupala
07.30 Majoituksen siistiminen luovutuskuntoon
08.00 Koulutus
11.25 Lounas
12.15 Koulutus
13.30 Palautetilaisuus
14.00 Kurssin päättäminen, mennessä.

Maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97