Sotilasesterataharjoitus Santahaminassa

Ajankohta 7.5.2024
Kesto n. 2 h
Ilmoittautumisaika 27.11.2023 10.22 - 21.4.2024 23.00

Kurssilla tutustutaan ja sen jälkeen harjoitellaan sotilasesteradalla. Kurssiln jälkeen osallistujat osaavat turvalliset esteiden ylitystavat ja saavat hyvän kehonhallintaa kehittävän fyysisen harjoituksen.

Kurssi soveltuu kaikille omasta fyysisesta toimintakyvystään kiinnostuneille. Osa esteistä on haastavia, mutta jokainen osallistuja suorittaa harjoituksen omalla tasollaan. Kurssia varten ei tarvitse olla aiempaa kokemusta esteradoista.

Kurssilla keskitytään estekohtaisiin tekniikoihin, Kokonaissuoritusta aikaa vastaan ei tehdä.
Varustus ulkoliikuntaan sopiva liikuntavaatetus ja pitävät kengät. Vaatteet saattavat rikkoutua esteillä. Melko ihonmyötäinen vaatetus on völjää vaateusta parempi. Pitkähihainen paita ja pitkälahkeiset housut ovat suositeltavia. Myös pitävät hansikkaat auttavat esteillä.
Paikalla ei ole pukeutumistiloja eikä vesipistettä.

Kokoontuminen Santahaminan esteradalla klo 17.45
Alkuun tehdään lämmittely kootusti, jonka jälkeen tutustuminen rataan. Itse haroitus tehdään kahdessa ryhmässä.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Santahaminan varuskunnan sotilasesterata

Harry Sainio