Tukikohdan taistelijan taidot, jatkokurssi

Kesto
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 28.11.2023 16.50 - 31.7.2024 22.00

Tukikohdan taistelijan taidot jatkokurssin jälkeen osallistuja tuntee ja osaa kiväärin turvallisen käsittelyn ja ammunnan, kulunvalvontapaikalla tehtävät toimenpiteet, pelastautumis- ja suojelukoulutuksen merkityksen sekä tuntee 12,7 Ilmatorjuntakiväärin ja osaa LV 241 viestilaitteen käytön.

Kurssi on lähtökohtaisesti kohdennettu Ilmavoimien suojaamisen joukkoihin koulutetulle ja sijoitetulle reserviläisille, joille on lähetetty ns. henkilökohtainen suosituskirje. Kurssille voi ilmoittautua muutkin ilmavoimien reserviläiset. Mikäli et ole saanut kutsukirjettä, syötä kysymyskenttään 0000. Valinnan osallistujista tekee Ilmasotakoulu yhteistyössä MPK:n kanssa.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus (M05) ja taisteluvarustus sekä majoittumisvälineet. Ota mukaasi peseytymisvälineet, riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia sekä juomapullo. Majoittuminen on telttamajoituksessa.

Tule kurssille terveenä!

Kurssilla käsitellään seuraavia aiheita:
Koulutus aiheina on:
• Kivääri käsittely- ja ammuntakoulutus
• Kuluvalvontapaikka
• 12,7 ITKK
• LV241 viestikoulutus
• Pelastus- ja suojelukoulutus

Tarkempi viikko-ohjelma ja kurssikirje lähetetään kurssille hyväksytyille sähköpostilla viikkoa ennen kurssin alkua.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9