Ampumataitotesti, RK7

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 6.12.2023 19.28 - 21.4.2024 8.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen hallitsee turvallisen aseenkäsittelyn ja turvallisen toiminnan ampumaradalla.

Ammutaan Turvallista aseenkäsittely- ja ampumataitoa mittaava ampumakoe (RK 7, kokeen läpäisyyn vaaditaan 5/12 osumaa)

Ampuma-aselaissa erityisen vaarallisen aseen omistava reserviläinen, jonka tarvitsee osoittaa harrastuneisuutensa tai joka harkitsee erityisen vaarallisen aseen hankintaa.

Soveltuu myös kaikille reserviläisille ampumataitonsa kehittämiseen ja testaamiseen. Jos tilaa jää, kurssille voidaan hyväksyä yli 18 vuotiaita varusmiespalvelusta suorittamattomia Suomen kansalaisia.

Tule kurssille terveenä ja varustaudu säänmukaisesti (Huom! ampumaradalla on aina kylmä...). Kurssille ilmoittautumisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys, joten ota mukaasi henkilöllisyystodistus (ajokortti käy)

Mukaasi voit ottaa;
-kuulosuojaimet
-ammuntaan soveltuvat ohuehkot käsineet
-polvisuojat (+kyynärsuojat)
-oman tst-varustuksen (esim. plate carrier yms.) käyttö on sallittu
-oman M05 suojavaatetuksen käyttö

Ohjelma:
Klo 10.00 Ilmoittautuminen, varopuhuttelu, ammunnan kulku
Klo 1030 Asekäsittely + harjoittelu
Klo 1130 Ruokailu
Klo 1200 Kohdistus (RK 0 = 3+3 ptr)
Klo 1300 RK 7, ampumataitotesti. Ammutaan kaksi kertaa = 24 ptr)
Klo 1500 Ammunnat päättyy, radan siivous, asehuolto, todistusten jako
Klo 1600 Kurssi päättyy

Kurssimaksu sisältää koulutus- ja opetusmateriaalin, ruokailun sekä vakuutusturvan kurssipaikalla.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 25 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9