Pistooliammunta naisille

Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 1.12.2023 12.00 - 24.1.2024 12.00

Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat
- Turvallisen pistoolinkäytön kotelosta vetäen, valmiusotteen ja ampumaotteen
- Ampumisen pistoolilla eri etäisyyksiltä
- Toiminnan häiriötilanteessa tai patruunoiden loppuessa lippaasta
- Ampumisen pitkältä etäisyydeltä
- Toimia ampumaradalla turvallisesti.

Kurssille osallistuminen ei edellytä pistooliammuntakokemusta. Asekäsittely- ja simulaattoriharjoittelukokemus kuitenkin on toivottavaa, jotta tasoerot osaamisessa eivät kohtuuttomasti hidasta kurssin läpivientiä. Vaadittavat asiat opetetaan ja harjoitellaan ennen ammuntavaiheeseen siirtymistä. Koteloa käytetään, mikäli osaamistaso sen mahdollistaa.
Varomääräys kuulon suojaamisesta kieltää raskaana olevien osallistumisen ammuntoihin.

Varaa säänmukainen vaatetus. Kokemuksen mukaan ampumaradalla on aina kylmempi kuin muualla. Varaa mukaan myös lämmintä juomaa ja välipalaa. Koulutustilaisuuteen ei sisälly aterioita.
Ota mukaan tukeva nahkavyö (max leveys 5,5 cm) asekoteloa varten.
Valmistaudu esittämään poliisin myöntämä voimassa oleva henkilökortti tai passi.

Kurssinjohtaja lähettää osallistujille tarvittavat ohjeet viimeistään kalenteriviikolla 6 ja vastaa kysymyksiin ennen kurssia.

Opetetaan ja harjoitellaan turvallinen asekäsittely. Ammutaan ampumaohjelmiston ammunnat 0-1.

Aikataulu
11.45-12.00 Ilmoittautuminen Hoikanportin pistooliradalla
12.00 Alkupuhuttelu ja harjoittelu, ammunta
15.30 Asehuolto ja palaute. Kurssin päättäminen klo 16.00 mennessä.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97