Uuhimäki24 Tukikohdan taistelijan erikoiskurssi 4 (Pirkkalan koulutuspaikka)

Ajankohta 3.5.2024 - 5.5.2024
Kesto Kolme
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 6.12.2023 12.00 - 21.4.2024 23.00

Harjoituksen jälkeen koulutettava tuntee kohteen suojaamisen ja ryhmän puolustamisen periaatteet. Osaa käsitellä asetta ja ampua turvallisesti. Osaa käyttää tukikohdan keskeisimpiä viestivälineitä LV217, P90. Osaa taisteluensiavun perusteet.

Ilmavoimien reserviläisille.

Uuhimäki 24, Ilmavoimien tukikohdan taistelijan erikoiskurssi 4 on Ilmavoimien ja Ilmapuolustuspiirin uuden harjoitusjärjestelmän mukainen puolustushaaraharjoitus. Harjoitukseen kutsutaan Ilmavoimien reserviläisiä Satakunnan, Lapin ja Karjalan lennoston sekä Ilmasotakoulun reserviläisistä. MPK Ilmapuolustuspiirin Rissalan koulutuspaikka johtaa harjoituksen yhteistoiminnassa Karjalan lennoston kanssa.

Ilmoittautuminen ja varustaminen alkaa perjantaina 3.5.2024 klo 18:00 alkaen. Karjalan lennoston päävartiosta on opastus ilmoittautumispaikalle. Ilmoittautumisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys. Koulutuksen ajaksi osallistujille jaetaan tarvittava suojavaatetus ja vuodevaatteet. Majoitus on Rissalan varuskunnassa kasarmiolosuhteissa.

Koulutusryhmittäin kerrataan keskeisimpiä Ilmavoimien taistelutukikohdan taistelijan taitoja. Perusteet opetetaan ja kerrataan, jonka jälkeen toimintaa harjoitellaan maastossa. Käytössä on KASI- ja BARS-simulaattorit. Kurssilla ammutaan ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja sekä kiväärillä että pistoolilla.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton, sisältäen sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävän Pirkkalan koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201
70900 Toivala

Kurssin hallinnointi