Reserviläisten kuntotestaus

Kesto 2 tuntia
Paikkakunta TURKU
Ilmoittautumisaika 7.12.2023 12.39 - 7.4.2024 23.00

Tavoitteena on suorittaa yhtenä iltana kestävyystestit; 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihakuntotesti (LKT).
MPK:n fyysisen koulutuksen tavoitteena on tuottaa Puolustusvoimien ja Rajavartioston reserviin sekä paikallisjoukkoihin suorituskykyisiä johtajia ja reserviläisiä, jotka omaavat fyysiseltä toimintakyvyltään ja liikuntataidoiltaan riittävät tiedot ja taidot selviytyäkseen heille suunnitelluista poikkeusolojen tehtävistä.
Tavoitteena on kannustaa reserviläisiä ja kansalaisia elinikäiseen liikunnan harrastamiseen.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti maakuntajoukkoihin kuuluville ja muille reserviläisille, mutta myös muut omasta fyysisestä toimintakyvystään kiinnostuneet 18 vuotta täyttäneet voivat osallistua

Jokaisen kuntotesteihin osallistuvan on täytettävä turvallisuuslomakkeen terveysvaatimukset ja allekirjoitettava se paikan päällä ennen testiä.
Linkki lomakkeeseen ohessa, tutustu siihen ennen testiä huolella.
Lisätietoa kuntotesteistä osallistujille: https://mpk.fi/lisaaliiketta/reservilaisten_kuntotestit/
Varustus:
- urheiluvarustus
- omat sykemittarit, sykevyöt (lainasykemittareita on myös saatavana MPK:n puolesta
Testiin valmistautuminen:
Kuntotestien tulokseen vaikuttavat testiä edeltävien vuorokausien toiminta.
Keskeisiä vakioitavia tekijöitä ennen kuntotestiä ovat
-normaali yöuni
-ei alkoholia 24 tuntiin
-ei kovaa fyysistä rasitusta kahtena edeltävänä päivänä
-ei raskasta ateriaa noin 5 t ennen testiä
-ei tupakkaa, kahvia, teetä tai kolajuomia 2-3 t ennen testiä
Jokainen testiin osallistuja täyttää ilmoittautumisen yhteydessä ennakkokyselylomakkeen!
Kun olet suorittanut kestävyystestin ja lihaskuntotestit vähintään tasolla 1 olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Kuntotestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt testisuoritukset. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten fyysisen toimintakyvyn testit 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät

18.00 Ilmoittautuminen ja aloitustoimet
19.00 Alkaen
- 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihaskuntotesti (LKT).

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

PN-Stadion
Puistotie 9