Sisäampumasimulaattorikurssi ( SAS)

Kesto
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 7.12.2023 12.40 - 29.1.2024 23.59

Kurssin tavoitteena on sisäampumasimulaattoria hyväksi käyttäen harjoitella ampumista ja toimimista osana ryhmään ammuttaessa niin ampumarata kuin taistelukenttä skenaarioita

Kurssi soveltuu varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneille reserviläisille

Kurssi toteutetaan simulaattoriluokassa sisäampumasimulaattorilla. Sisäampumasimulaattoriin kuuluu seuraavat aseet: rynnäkkökivääri, pistooli sekä kevyt kertasinko. Aseiden rekyyli toteutetaan paineilmalla ja tilanne -skenaariot näytetään videotykillä valkokankaalle.

Kurssilla harjoitellaan ampumaan sisäampumasimulaattorilla ampumarata- sekä taistelukenttä skenaarioita.

Ampumarataskenaarioissa tavoitteena on harjoitella ampumatapahtumaa ja antaa palaute siitä hyödyntäen sisäampumasimulaattorista saatavaa dataa.

Taistelukenttäskenaarioissa tavoitteena on ryhmän toiminta erilaisissa taistelutilanteissa.

Kurssimaksu peritään, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen

MAASK/RUK Hamina
49400 Hamina