Sovelletun reserviläisammunnan (SRA) ampujakurssi - hankimme SRA-ampujan statuksen

Ajankohta 20.4.2024 - 12.5.2024
Kesto Yhteensä 4 päivää; kurssi koostuu kahdesta viikonlopusta.
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 7.12.2023 15.52 - 4.4.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistujalla on sovelletun reserviläisammunnan (SRA) ampujan status ja lupa käydä ampumassa SRA kilpailuissa ja tapahtumissa. Osallistuja tuntee myös SRA:n säännöt ja osaa turvallisen asekäsittelyn.

Kurssi soveltuu kaikille SRA-ammunnasta kiinnostuneille yli 18-vuotta täyttäneille henkilöille, jotka haluavat suorittaa SRA-ampujan lisenssin.
Kurssille otetaan ensisijaisesti Lounais-Suomen maanpuolustuspiirin alueelta ilmoittautuneet, jäljelle jääneet paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Kurssiin ja kurssimaksuun sisältyy molemmat kurssiviikonloput.

Kurssin ikäraja 18-vuotta.
Kurssilla käytetään MPK:n aseita, omien aseiden käyttö ei ole mahdollista. Osallistujille ei jaeta erillistä suojavaatetusta. Muistiinpanovälineet on hyvä ottaa mukaan.
Kurssi toimeenpannaan kahtena viikonloppuna 20.-21.4.2024 ja 11.-12.5.2024
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.

Kurssi on kaksiosainen 1.osa alkaa lauantaina 20.4.2024 klo 8:00 ja päättyy 21.4.2024 sunnuntaina. 2.osa alkaa lauantaina 11.5.2024 klo 8:00 ja päättyy sunnuntaina 12.5.
Kurssi sisältää:
- oppitunnit lajin säännöistä ja turvallisesta ammunnasta
- Lajiharjoittelua
- SRA-ampujastatuksen suorittaminen

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali, ohjelman mukaiset ruokailut sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin Prikaati
Porilaistie 1