Selviytymisen peruskurssi 1

Kesto 3 päivää
Paikkakunta Utti
Ilmoittautumisaika 5.2.2024 8.00 - 26.3.2024 10.00

Kurssin tavoitteena on oppia hyödyntämään ja käyttämään oleellisia työkaluja, kuten puukko, kirves, saha, köysi. Lisäksi tavoitteena on oppia tulenteko tuluksilla, majoituksen rakentamista sekä kylmältä selviytymistä.
Lisäksi tulee oppia (ymmärtää) hypotermian sekä ravitsemuksen vaikutus toimintaan maasto-olosuhteissa.
Tulee oppia (soveltaa) opetettuja asioita niin, että kykenee suorittaa erilaisia tehtäviä kurssin aikana, ja saada edellytykset peruskurssi 2:lle.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla maastotaitojen perusteet on hallussa.
Kurssi antaa perusteet osallistua selviytymisen peruskurssi 2:lle.
Kurssi osittain fyysinen, normaali peruskunto riittävä.

Ilmoittautuminen Kilta-talolla klo 14-15. Kuvallinen henkilökortti oltava mukana (ajokortti kelpaa).
Varustus jääkärirykmentin kautta, omia varusteita, kuten jalkineita, saa halutessaan käyttää omalla vastuulla (tulee olla yhteensopivia M05 kanssa)

Ilmoittautuminen ja varustaminen
Kurssin aloitus- ja varopuheet
Siirtyminen maastoon
Kurssi päättyy sunnuntaina klo 17 mennessä!

Kurssi on maksuton. Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, https://koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Utin jääkärirykmentti
Aarnikotkantie 1