Selviytymisen peruskurssi 1 (SERE PK1)

Ajankohta 31.5.2024 - 2.6.2024
Kesto 2,5 vuorokautta
Paikkakunta Rovaniemi
Ilmoittautumisaika 14.2.2024 12.00 - 19.5.2024 23.59

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen ymmärtää kurssin jälkeen tarvittavat tiedot ja taidot voidakseen läpäistä SERE PK 2 soveltavan vaiheen ja läpäistä SERE perustason.

Muistaa periaatteet yksilön, taistelijaparin ja ryhmän toimintakyvyn säilytyksessä. Ymmärtää kerrospukeutumisen, tulenteon, kylmävammoilta suojautumisen, nesteen ja ravinnon hankkimisen perusteet keväällä, suunnistuksen perusteet ja MGRS koordinaatit.

Kurssi on tarkoitettu selviytymisestä ja toimintakyvyn säilyttämisestä kiinnostuneille reserviläisille. Kurssi on fyysinen, joten kurssilaiselta odotetaan hyvää peruskuntoa.

Kurssilaiset varustetaan. Omaa varustusta saa käyttää omalla vastuulla. Ota mukaan kuitenkin oma puukko ja tulukset, henkilökohtaiset hygieniavälineet, lääkkeet ja muut kurssin kannalta välttämättömät henkilökohtaiset tavarat.

Mahdolliset mukaan otettavat muut omat varusteet sekä muut kurssin kannalta tarpeelliset tiedot ilmoitetaan ennen kurssia lähetettävässä kurssikirjeessä.

Kurssi on luonteeltaan fyysinen, varaudu harjoittelemaan pimeissä ja märissä olosuhteissa niukalla ruoalla.

Opastus on järjestetty Norvatieltä pysäköinti- ja ilmoittautumispaikalle. Ilmoittaudu Lapin aluetoimistolla 31.5.2024 viimeistään klo 17.00.

Kurssi päättyy 2.6.2024 viimeistään kello 16.00.

Maksuton kurssi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan maksuttomalla kurssilla ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Aluetoimiston luokka, Rovaniemi
Someroharjuntie 21