Ampumataitotestiin (RK 7) valmistava ammunta

Kesto
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 1.2.2024 0.00 - 8.4.2024 0.00

Harjaannuttaa kurssilaiset toteuttamaan ampumaohjelmiston mukaisen Ampumataitotestiin (RK 7) valmistavan ammunnan turvallisesti. Harjaannuttaa kurssilaiset turvalliseen asekäsittelyyn sekä ammuntaan makuu-, polvi- ja pystyasennoista sekä kouluttaa iskemäkeskeispisteen määrittäminen ja tähtäinten siirto.

Kurssi on tarkoitettu yli 18 vuotiaille ammunnasta kiinnostuneille tai ammuntaa harrastaville.
Ei vaadi aikaisempaa ampumakokemusta rynnäkkökiväärillä. Varoteknisenä huomiona: varomääräys kuulon suojaamisesta kieltää raskaana olevien osallistumisen ammuntoihin.

Kurssilaisilla on oltava säänmukainen ulkovaatetus. Ampumapaikalla ei ole 50 m vallilla katosta.
Kurssin ilmoittautumispaikka ja muut ohjeet ilmoitetaan kurssille hyväksytyille lähetettävässä infokirjeessä (sposti) ilmoittautumisajan päätyttyä. Tarkastathan, että MPK tiedoissasi on oikea sähköpostiosoite!
HUOM! Ilmoittautumisajan jälkeen PV tarkastaa kurssin osallistujat.
Kurssimaksu sisältää aseen, muun koulutusmateriaalin ja kuulosuojainten lainan.
Omia suojaimia saa käyttää
Omaa asetta ei tällä kurssilla ole mahdollista käyttää

Kurssilla toteutetaan aseenkäsittelyammunta rynnäkkökiväärillä.
Ammuntatehtävät toteutetaan seuraavasti:
Ammutaan makuu-, polvi ja pystyasennosta 50 m ja 150 m matkoilta yksittäisiä ja tuplalaukauksia.

Ampujat valmiusasennossa
Ammunnan johtaja käskee toteutettavan tulitehtävät
Pillin vihellyksestä käsketty tulitehtävä toteutetaan
Tulitehtävän jälkeen ympäristön havainnointi
- etusektorin ”sviippaus” tähtäinten läpi ( = putkinäön rikkominen)
- mitä tekee muu oma ryhmä ( katsominen vasemmalle ja oikealle)
Aseen varmistus ja laskeminen valmiusasentoon
Yllä mainittua tulitehtävän toteutusta on syytä harjoitella jo kotona kylmäharjoitteluna (ilman asetta), jotta ammunnassa pystyy keskittymään itse ampumiseen
Kurssin päätteeksi huolletaan aseet

Kurssimaksu peritään, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Lupinmäen ampumarata
Lupinmäki