PikkuNASTA Haukka2024 Organisaation suunnittelu- ja valmistelukurssi

Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 27.12.2023 10.58 - 11.2.2024 23.00

Kurssi tavoitteena
- valmentaa organisaatioon osallistuvat toimijat toteuttamaan ja johtamaan PikkuNASTA Haukka -harjoitus yhteisten käytäntöjen ja tavoitteiden mukaisesti.
- kurssilainen ymmärtää, miten toteuttaa ja johtaa PikkuNASTA-harjoituksessa vastuullaan olevat tehtävät
- kurssilainen osaa soveltaa oppimistaan tulevassa harjoituksessa.

PikkuNASTA Haukka 2024 Johto- ja tukiorganisaatioon nimetyt henkilöt. Harjoituksen johto, toimistojen päälliköt, kurssinjohtajat ja -varajohtajat, ensiapuhenkilöstö, kaikki tukitehtävissä toimivat, MPK:n ja NVL:n edustajat.

Suositus: Kokemusta aikaisemmista Naisten Valmiusliiton harjoituksista.
Kurssilaisia ei varusteta puolustusvoimien varusteilla, mutta liikumme paljon ulkona joten varustautuminen säänmukaisesti.

Kurssilla käydään läpi PikkuNASTA Haukka2024-harjoituksen suunnittelua ja toteutusta, sekä valmennetaan harjoituksen toimijoita johtotehtäviin. Kurssilla tutustutaan toimintaympäristöön ja viimeistellään harjoitusta.
1. Kurssin avaus (tavoitteet, esittelyt, yleisjärjestelyt ym.)
- Joukko-osaston esittely ja toiminta puolustusvoimien alueella
- NVL:n tervehdys
- Toimistojen ja organisaation esittäytyminen
2. Maastontiedustelu
- Tutustuminen koulutuspaikkoihin ja alueeseen
- PikkuNASTA -harjoitutuksen ohjeistus
- Harjoituksen organisaatio ja toimijoiden tehtävät
3.Harjoituksen valmistelutilanne
- harjoituksen yleisohjelma ja ohjeet
4. Kurssin päätös (palautekeskustelu ym.)

Kurssin aamu- ja iltapäiväkahvit omakustanteisesti Sotilaskodista.

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohta
Varuskunnantie 274