Sotilaan perustaidot - Jatkokurssi

Kesto
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 1.1.2024 21.09 - 26.7.2024 9.00

Kurssi syventää Sotilaan perustaidot kurssilla saavutettua osaamista sekä etenee mahdollisuuksien mukaan soveltaviin harjoitteisiin ja mahdollistaa taistelukoulutukseen ja -varustukseen perehtymisen asepalvelusta suorittamattomille.

Kurssin jälkeen osallistuja muistaa perusteita toimintaan vihollisuhan alla. Hän muistaa, miten säilytetään toimintakyky maastossa. Kurssilainen muistaa, perustaistelumenetelmien tarkoituksen sekä muistaa eron toiminnassa rakennetulla alueella ja maastossa.

18-vuotta täyttäneet, jotka ovat suorittaneet Sotilaan perustaidot -kurssin.

Sotilaan perustaidot -kurssin suorittaminen on esitietovaatimuksena kurssille. Perusterve, pystyy huolehtimaan itse itsestään. Normaali/hyvä yleiskunto, kurssi on osittain fyysinen.

Perjantaina
Kurssin varustaminen
Oppitunteja sekä varopuhuttelu.
Maastoon siirtyminen, kurssi yöpyy molemmat yöt maastossa.

Lauantaina
rastikoulutusta sotilaan perustaidoista sekä mahdollisia soveltavia tilanteita.
Harjoitellaan toimintaa vihollisuhan alla., taisteluensiapua, sekä suoritetaan perusammunta.

Sunnuntaina
Sovellettuja tilanteita
Varusteiden huoltaminen sekä palautus.
Kurssin päättäminen

Koulutusviikonlopun hintaan sisältyy opetus, opetusmateriaali, ohjelmaan merkityt ateriat sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, suojavaatetus ja -varustus, majoitus ja vakuutusturva.

Santahamina
Radioniementie 1

Kurssin hallinto: Koulutuspäällikkö Tuomas Hauvala MPK Etelä-Suomi tuomas.hauvala@mpk.fi
Kurssin johtaja: Axi Holmström axi.holmstrom@helsinki.fi